Mariusz Salamon, Alberta Camusa niechęć do metafizyki. Myśl absurdalna i filozofia buntu w obliczu problemu Boga, Kraków, Wydział Filozoficzny Jezuitów w Krakowie, 1990.
Aleksander Bobko, Neokantyzm w filozofii, Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie, 1991.
Ks. Joachim Piecuch, Das Verständnis von Erfahrung bei Franz Rosenzweig, Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie, 1992.
Anna Karoń, Dramat spotkania z Bogiem i z człowiekiem w myśli Karola Wojtyły – Jana Pawła II, Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie, 1993.
Zbigniew Stawrowski, Państwo i jego prawa jako królestwo urzeczywistnionej wolności w filozofii G. W. F. Hegla, Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie, 1993.
Leszek Hońdo, Religia w ujęciu Franza Rosenzweiga, Uniwersytet Jagielloński, 1993.
Paweł Pieniążek, Ja – Nieskończony – Inny w Emmanuela Lévinasa filozofii transcendencji, Uniwersytet Łódzki, 1993.
Henryk Benisz, Filozofia i sztuka u Nietzschego, Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie, 1995.
Małgorzata Kwietniewska, Les arts hors du discours, Uniwersytet Łódzki, 1997.
Katarzyna Wrońska, Człowiek wobec wartości. Próba zbudowania teorii wychowania personalistycznego w oparciu o myśl filozoficzną Karola Wojtyły, Uniwersytet Jagielloński, 1998.
Krzysztof Stachowski, Etyka prawa naturalnego a etyka wartości. Dietricha von Hildebranda krytyka klasycznej idei prawa naturalnego, Uniwersytet Poznański, 1999.
Wawwrzynie Rymkiewicz, Problem tożsamości człowieka w „Byciu i czasie Martina Heideggera”, Uniwersytet Warszawski, 2000.
Piotr Graczyk, Nietzscheanizm, chrześcijaństwo, sceptycyzm, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2001.
Agnieszka Luśnia, Emmanuela Lévinasa filozofia spotkania a Józefa Tischnera filozofia dramatu, Uniwersytet Warszawski, 2004.
Joanna Wilkońska Koncepcja podmiotowości w filozofii Emmanuela Lévinasa. Ja – Inny – Absolut, Uniwersytet Jagielloński, 2004.
Anna Mierzejewska, Koncepcja wiary w powojennych pismach Tanabego Hajime,Uniwersytet Warszawski, 2004.
Barbara Tyboń, W poszukiwaniu dziesięciu sprawiedliwych. Cnota sprawiedliwości we współczesnej filozofii żydowskiej, Uniwersytet Warszawski, 2005.
Krzysztof Kamiński, Humanizm chrześcijański Stefana Swieżawskiego, Uniwersytet Łódzki, 2006.
Anna Szudry, Personalistyczna filozofia wychowania jako fundament pedagogiki dialogu, Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2007.
Paulina Sosnowska, Filozofia wychowania w perspektywie różnicy ontologicznej w „Sein und Zenit” Heideggera, Uniwersytet Warszawski, 2007.
Dobrosław Kot, Podmiotowość monadyczna i podmiotowość dialogiczna. Studium fenomenologiczne, Uniwersytet Jagielloński, 2007.
Barbara Markowska, Polityczne i etyczne implikacje pojęcia sprawiedliwości w myśli Jacques 'a Derridy, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, 2007.
Justyna A. Melonowska, Osob(n)a. Filozoficzne vs. teologiczne aspekty antropologii kobiecości w myśli Karola Wojtyły – Jana Pawła II, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2010.
Magdalena Kozak, Problem zła w filozofii Emmanuela Lévinasa, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2010.
Celina Kisiel-Dorohinicka, Zjawisko ideologizacji religii rozpoznawane w języku. Studium z filozofii religii, Ignatianum, 2011.
Agnieszka Biegalska, Koncepcja woli w myśli Williama Jamesa, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2012.
Alicja Anna Gescinska, Freedom and Persons, Uniwersytet w Gandawie, Belgia 2012.
Marta Dmuchowska, superecenzja na zlecenie CK, 2014.
Jakub Łobocki, Samotność pozytywna, Uniwersytet Jagielloński, 2015.
Miłosz Puczydłowski, Religia i sekularyzacja, Uniwersytet Jagielloński, 2015.
Małgorzata Kutypa-Morawiecka, Człowiek religijny i jego tożsamość. Stan debaty w perspektywie filozoficznej, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2016.
Aleksandra Skowron, Dialog międzyreligijny i międzykulturowy w twórczości Abe Maso (1915-2006), Uniwersytet Warszawski, 2016.
Krzysztof Kaczmarczyk, Od daru rzeczy do daru siebie. Fenomenologiczne studium daru, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2017
Marta Winkler, Rola wspomnień i wyobrażeń w historii życia jednostki z perspektywy myśli fenomenologicznej Jeana Paula Sartre’a, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 2017.
Joanna Smoluk-Stachowskiej Wpływ kabały na filozofię Giovanniego Pica della Mirandoli, Uniwersytet Szczeciński, 2018.
Łukasz Cieślik, Twórczość Fiodora Dostojewskiego jako źródło inspiracji filozofii dialogu na przykładzie E. Levinasa i J. Tischnera, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, 2018.
Kamil Moroz, Intencjonalność i trauma. Odrywając podmiotowość z Husserlem i Freudem, Uniwersytet Jagielloński, 2018.
Przemysław Zgórecki, Czasowość eschatologiczna jako transcendentalny horyzont „pytania o bycie”. Hermeneutyka liturgii Jean-Yves Lacoste’a”, Uniwersytet Poznański, 2020.
Szczepan Urbaniak, Prawda jako objawienie w fenomenologii Jean-Luca Mariona, Uniwersytet Jagielloński, 2021.
Habilitacje
Maria Straś-Romanowska, Los człowieka jako problem psychologiczny, Uniwersytet Jagielloński, 1992.
Jarosław Rolewski, Rozum, nauka, świat przeżywany. Studium filozofii późnego Hus seria, Uniwersytet Toruński, 1999.
Paweł Kaczorowski, My i oni. Państwo jako jedność polityczna. Filozofia polityczna Carla Schmitta w okresie Republiki Weimarskiej, superecenzja dla CK, 1999 .
Henryk Benisz, Nietzsche i filozofia dionizyjska, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, 2002.
Agnieszka Kozyra, Filozofia zen, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, 2004.
Leszek Pyra, Environment and Values. Holmes RolstonIll’s Environmental Philosophy, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, 2004.
Zygmunt Pucko, Czy cierpienie ma sens?, Uniwersytet Jagielloński, 2005.
Joachim Piecuch, Doświadczenie Boga. Propozycja Bernharda Weltego na tle sporu o pojęcie doświadczenia fenomenologicznego, Uniwersytet Wrocławski, 2006.
Zbigniew Wolak, Koncepcje analogii w Kole krakowskim, Papieska Akademia Teologiczna, 2006.
Maria Gołębiewska, Wiedza egzystencjalna. O trzech koncepcjach poznania w filozofii egzystencji, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, 2009.
Kazimierz Mrówka, Heraklit. Fragmenty: nowy przekład i komentarz, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2009.
Zdzisław Kunicki, Teizm po Martina Heideggera krytyce onto-teologii, dla CK, 2009.
Andrzej Waśkiewicz, Obcy z wyboru. Studium filozofii aspołecznej, dla CK, 2009.
Jacek Aleksander Prokopski, Egzystencja i tragizm. Dialektyka ludzkiej skończoności, superrecenzja na zlecenie CK, 2009.
Mirosław Mylik, superrecenzja dla CK, 2010.
Stanisław Buda, Filozofowanie jako współstwarzanie, na zlecenie Wydziału Filozofii UJ, 2010.
Halina Rarot, Od nihilizmu do chrześcijaństwa. Historia i współczesność idei filozoficzno-religijnego przezwyciężenia nihilizmu, na zlecenie CK, 2010.
Bogusław Milerski, Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii, Uniwersytet Poznański, 2011.
Bronisław Bombała, Fenomenologia zarządzania. Przywództwo, Uniwersytet Jagielloński, 2011.
Witold P. Glinkowski, Człowiek – istota spoza kultury. Dialogika Martina Bubera jako podstawa antropologii filozoficznej, Uniwersytet Łódzki, 2012.
Piotr Augustyniak, Istnienie jest Bogiem, ja jest grzechem. Theologia Deutsch i początki niemieckiej filozofii, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2013.
Waldemar Kmiecikowski, Etyka między doświadczeniem a ontologią : Krąpiec, Ingarden, Czeżowsk, Uniwersytet Toruński 2013.
Zdzisława Kobylińska, Umoralnić życie publiczne. Luigiego Sturza doktryna społeczno-polityczna, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2013.
Elżbieta Stawnicka-Zwiahel, Stworzeni do relacji. Dialogiczne inspiracje Martina Bubera, Uniwersytet Zielonogórski, 2014.
Małgorzata Kwietniewska, Rzecz – reinterpretacja pojęcia od Hegla do dekonstrukcji filozoficznej, Uniwersytet Łódzki, 2014
Wojciech Torzewski, Hermeneutyka jako filozofia dziejowości. Studium myśli Diltheya, Yorcka, Heideggera, Gadamera i Vattima, Uniwersytet Poznański, 2014.
Marek Drwięga, Ciało człowieka. Studium z antropologii filozoficznej, Uniwersytet Jagielloński, 2013.
Piotr Leśniewski, Społeczeństwo dialogu. Prolegomena do teorii rekoncyliacji, na zlecenie Uniwersytetu Poznańskiego, 2015.
Jakub Kloc-Konkołowicz, Anerkennug als Verpflichtung. Klassische Konzepte der Anerkennung und ihre Bedeutung fürdie aktuelle Debate, na zlecenie CK, 2015.
Paulina Sosnowska, Arendt i Heidegger. Pedagogiczna obietnica filozofii, na zlecenie CK, 2016.
Adam Kubiak, Rzeczy mniejsze, Uniwersytet Poznański, na zlecenie CK, 2016 .
Marek Urban, Hans Urs von Balthasar wobec idealizmu niemieckiego. Myśl chrześcijańska a refleksja filozoficzna, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2017.
Marcin Rebes, Miedzy respondere i imputatio. Martina Heideggera i Józefa Tischnera hermeneutyka odpowiedzialności w horyzoncie ontologii, agatologii i aksjologii, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2019.
Tomasz Niezgoda, Doświadczenie transcendencji w filozofii Erica Voegelina – perspektywa fenomenologiczno-hermeneutyczna, Uniwersytet Jagielloński, 2020.
Miłosz Hołda, Źródło i noc. Wprowadzenie do współczesnego absconditeizmu, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, 2021.
Tytuły profesorskie
Ks. dra hab. prof. KUL Piotr Moskal, na zlecenie CK (2009).
Ks. dr hab. Władysław Zuziak, na zlecenie CK (2012).
dr hab. Jacek Filek, na zlecenie UJ (2012).
dr hab. Piotr Jaroszyński, na zlecenie CK (2013).
dr hab. Krzysztof Stachewicz CK (2013).
dr hab. Aleksandra Pawliszyn, na zlecenie CK (2014).
dr hab. Marcin Karas CK (2014).
O. dr hab. Stanisław Bafia, superrecenzjana zlecenie CK (2015).
dr hab. Jaromir Brejdak, na zlecenie CK (2016).
Tereza Obolevitch, UPJP II (2017).
dr hab. Anna Czajka-Cunico, na zlecenie Rady Doskonałości Naukowej (2021).